Activitati de sustinere a antreprenoriatului
Furnizarea cursului de competenţe antreprenoriale
Scop: a dezvolta cultura şi spiritul antreprenorial prin formare profesională în antreprenoriat pentru cel puţin 80 persoane din GT, oferindu-le astfel şansa de a iniţia o afacere
Necesitate: interesul manifestat pentru activităţile de iniţiere a unei afaceri de către respondenţii la ancheta în rândul populaţiei, în proporţie de 16.7% din satul Curseşti Deal, 26.1% în satul Pungeşti, 12.5% în satul Rapşa, respectiv 53.3% în satul Stejaru din comuna Pungeşti, judeţul Vaslui. În vederea asigurării unui interes susţinut prin competenţe specifice, iniţierea unei afaceri se impune a fi integrată cu un pachet de formare profesională în domeniul antreprenoriatului, activitate organizată în cadrul proiectului.
Desfasurare: Cursul de formare de competenţe antreprenoriale va fi organizat în două sesiuni, astfel încât să fie oferite mai multe şanse membrilor grupului ţintă pentru participarea în cadrul acestei activităţi. Prima sesiune de cursuri se va desfăşura în lunile cinci și șase de implementare a proiectului pentru un număr de 40 de participanţi, aceştia fiind distribuiţi în două serii a câte 20 de participanţi fiecare. A doua sesiune de cursuri se va desfăşura în luna 12 de implementare a proiectului, cei 40 de participanţi, membri ai grupului ţintă fiind distribuiţi în două serii a câte 20 de participanţi fiecare. Durata fiecărui curs, conform reglementărilor în vigoare este de 40 de ore pentru fiecare serie. Cursurile vor fi concepute într-o manieră interactivă, ce răspunde în timp real la necesităţile de informare, fixare, analiză şi reflecţie ale participanţilor, astfel încât la sfârşitul lui, aceştia să fie în măsură să realizeze un plan de afaceri coerent şi bine documentat.
Beneficiile ce vor fi obţinute de către membrii GT în urma participării la cursul de competenţe antreprenoriale sunt reprezentate de: creşterea culturii antreprenoriale la nivelul comunităţii marginalizate, creşterea abilităţilor participanţilor de a transforma ideile de afaceri în acţiuni concrete prin furnizarea informaţiilor referitoare la mediul de afaceri şi oportunităţile existente în vederea înfiinţării, organizării şi derulării unei afaceri de succes.
Acţiuni de sprijinire a antreprenoriatului local
Scop: sustinerea antreprenoriatului in cadrul comunitatii din satele Cursesti Deal, Pungesti, Rapsa si Stejaru printr-o serie de actiuni integrate: campanie de informare, concurs de planuri de afaceri, acordarea a 28 de ajutoare de minimis, asistenta in elaborarea planurilor de afacere, acordare de asistenta si consiliere ante- si post- initiere afacere, 4 workshop-uri, targuri si expozitii pentru afacerilor nou-infiintate, sesiuni de instruire Antreprenorul Verde.
Necesitate: Necesitatea acestor activitati rezulta din datele barometrului antreprenoriatului ro 2015 care, printre principalele obstacole in inceperea si dezvoltarea unei afaceri in Romania regasindu-se lipsa educatiei. antreprenoriale si profesionale, precum si a culturii antreprenoriale. In acelasi timp, rezultatele anchetei in randul pop sustin interesul respondentilor pt initierea afacerii, in proportie de 16.7% din Cursesti Deal, 26.1% in Pungesti, 12.5% in Rapsa, respectiv 53.3% in Stejaru. Respondentii din aceste localitati sustin utilitatea unor activitati de sprijinire a afacerilor precum: consiliere si asistenta personalizata, info despre piata: clienti, concurenta etc, evenimente de socializare cu alti antreprenori/potentiali clienti, ateliere privind progr de finantare disponibile, ateliere privind responsabilitatea soc, ateliere privind incurajarea parteneriatelor dintre intreprinderile nou create cu institutii publice si alti factori relevanti la nivel local, precum si ateliere de discutii privind instrumentele moderne de management.
Desfasurare:
Se va desfasura o campanie de informare privind antreprenoriatul-2 ses aferente apelurilor de depunere a planurilor de afacere. Prima sesiune a campaniei- luna 4, ses 2-lunile 10 și 11. Campaniile de informare privind antreprenoriatul au ca obiectiv promovarea conceptului de antreprenoriat, avantajele antreprenoriatului-se vor folosi tehnici inovative de comunicare cu publicul si persoane specializate pe comunicare/promovare.
Asistenta in elaborarea planurilor de afacere va fi furnizata de consilierii antreprenoriat si gestionata de specialistul principal activitate consiliere antreprenoriala. Acestia vor elabora o metodologie de acordare a asistentei in elaborarea planurilor de afacere in primele 4 luni, iar in lunile 5-6, respectiv 13-14 sa ofere asistenta si consiliere membrilor GT interesati de scrierea unui plan de afaceri pe teme precum: aspecte comerciale, manag si fin ale unei afaceri. Pe baza asistentei in elaborarea planului de afaceri, membrii GT vor putea realiza analiza SWOT a propriei idei de afaceri pt a o imbunatati considerabil in vederea obtinerii ajutorului de minimis. In vederea analizei si selectarii planurilor de afacere sustenabile vor fi parcurse o serie de activitati.